Handelsbetingelser for webshoppen

Generelle oplysninger

  • Økonomista Media ApS
  • Bregnerødvej 148A
  • 3460 Birkerød
  • Cvr nr: 43523619

Du kan skrive til os på kontakt@okonomista.dk 

Betaling

Økonomista modtager betaling med et udvalg af danske og internationale betalingskort Betalingen vil først blive trukket på din konto, når varen afsendes. Alle beløb er i DKK og inkl. 25 procent moms. Fragt er 29 kr.

Der tages forbehold for prisfejl og udsolgte/udgåede varer.

Priser

Hos Økonomista tager vi forbehold for eventuelle fejl i vores angivne priser. Endvidere forbeholder vi os ret til at ændre i priserne uden forudgående samtykke. Der tages samtidig forbehold for udsolgte varer. Alle priser er i DKK inklusiv moms.

Levering

Økonomista Media ApS tilstræber at afsende ordre indgået inden kl. 17 samme dag, ordre herefter sendes næstfølgende hverdag.
Vi sender til hele Danmark. Fragtpriser fra 29 kr. Varer vil blive leveret på leveringsadressen, der angives ved bestillingen.

Vi leverer ikke til udlandet og ikke til Færøerne og Grønland.

Dine varer sendes med DAO – hjemmelevering, hvis det er muligt. Ellers nærmeste udleveringssted.

OBS: Hvis der ikke er plads på udleveringsstedet bliver pakken flyttet til nærmeste udleveringssted, hvilket du får besked om. Opstår der problemer, kontakt da kundeservice.

Der leveres varer alle ugens hverdage. Din vare vil blive leveret 1-3 hverdage efter bestillingen.

Ændring eller annullering af ordre

Hvis du har ændringer eller annullering til din ordre, så skriv hurtigst muligt til kontakt@okonomista.dk

Reklamationsret

Bemærk: Magasiner og tidsskrifter er undtaget fra den almindelige fortrydelsesret, og det er derfor ikke muligt at returnere.

Du har 2 års reklamationsret. Produktionsfejl, som viser sig efter ibrugtagning er omfattet af garantien. Skader, der opstår p.g.a. forkert håndtering, slidtage, utilsigtet anvendelse eller dårlig vedligeholdelse, er ikke omfattet af garantien. Hvis du ønsker at reklamere over en produktionsfejl, så skal det gøres inden for rimelig tid, hvilket er senest 2 måneder efter du har konstateret fejlen eller manglen.

Er dit magasin beskadiget ved ankomst, ombytter vi uden beregning.

Skriv til kontakt@okonomista.dk før du returnerer magasinet, og husk at oplyse emailadresse og telefonnummer, information med fejlbeskrivelse, navn og fakturanummer og kontonummer. 

Ved returnering, reklamationer og benyttelse af fortrydelsesretten sendes til:

Økonomista Media ApS
Bregnerødvej 148A

3460 Birkerød

Der modtages ikke forsendelser pr. efterkrav.

Refusion

Hvis der er tale om refusion, bedes du medsende bankoplysninger i form af regnr og kontonr, så det aftalte beløb kan overføres. Disse oplysninger kan uden risiko oplyses pr. mail eller anden elektronisk form, da det ikke er følsomme oplysninger og kun vil blive anvendt til vores opfyldelse af refusionen. 

Persondatapolitik

For at du kan indgå aftale med os og handle på vores hjemmeside, har vi brug for følgende oplysninger om dig:

Navn
Adresse
Telefonnummer
E-mailadresse
Oplysning om hvad du har købt

Vi behandler dine personoplysninger med det formål, at kunne levere varen til dig, og for at kunne behandle henvendelser vedrørende dit køb. Behandlingen sker efter reglerne i vores persondatapolitik for Økonomista Media ApS. Heri kan du læse mere om, hvordan dine oplysninger behandles, hvornår de slettes, og hvilke rettigheder du har som registreret.

Ophavsret

Al indhold i Økonomista magasinet tilhører Økonomista og må ikke kopieres eller benyttes uden forudgående aftale, det gælder blandt andet kommerciel brug, promovering, eksemplarfremstilling, salg eller distribution.

Returnering // Reklamation

Magasiner og tidsskrifter er undtaget fra den almindelige fortrydelsesret, og det er derfor ikke muligt at returnere.

Du har 2 års reklamationsret. Produktionsfejl, som viser sig efter ibrugtagning er omfattet af garantien. Skader, der opstår p.g.a. forkert håndtering, slidtage, utilsigtet anvendelse eller dårlig vedligeholdelse, er ikke omfattet af garantien. Hvis du ønsker at reklamere over en produktionsfejl, så skal det gøres inden for rimelig tid, hvilket er senest 2 måneder efter du har konstateret fejlen eller manglen.

Er dit magasin beskadiget ved ankomst, ombytter vi uden beregning.

Skriv til kontakt@okonomista.dk før du returnerer magasinet, og husk at oplyse emailadresse og telefonnummer, information med fejlbeskrivelse, navn og fakturanummer og kontonummer.

Klage

Hvis du gerne vil klage over dit køb, så skriv til kontakt@okonomista.dk. Lykkedes det ikke for os at finde en løsning, kan du klage til

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning

Carl Jacobsens Vej 35

2500 Valby

www.forbrug.dk

Abonnementsbetingelser

Generelle oplysninger

Ved at tegne et abonnement hos Økonomista Media ApS accepterer du følgende betingelser.
Abonnementer må ikke overdrages til andre. Misbrug medfører øjeblikkelig opsigelse af abonnementet uden kompensation.

Abonnementstype

Når du tilmelder dig abonnement hos Økonomista, modtager du vores trykte magasin fire gange årligt i din postkasse. Magasinet udkommer den første torsdag i april, juli, oktober og januar. Når du tilmelder dig, vil du modtage det nyeste udkomne magasin få dage efter og efterfølgende modtage det næste magasin i det kommende kvartal.

Priser og betaling

Prisen for abonnement fremgår af vores hjemmeside og kan ændres med 30 dages varsel. Eksisterende abonnenter vil blive informeret om prisændringer via e-mail.

Betaling
Abonnementsbetalingen sker forud for et år af gangen. Betaling kan ske via de betalingsmetoder, der fremgår på vores hjemmeside, og alle betalinger håndteres via sikre betalingsgateways.
Abonnementet bliver automatisk fornyet hvert år, medmindre du opsiger det. Du vil modtage en påmindelse om fornyelsen inden fornyelsen træder i kraft. Hvis betalingen ikke kan gennemføres, vil du blive kontaktet for at opdatere dine betalingsoplysninger.

Levering

Dit magasin leveres til den adresse, der er angivet ved tegning af abonnementet. Levering sker normalt indenfor få hverdage. Hvis der opstår forsinkelser i leveringen, vil vi informere dig så hurtigt som muligt. Økonomista kan ikke holdes ansvarlig for forsinkelser forårsaget af tredjepartsleverandører som posten.

Fortrydelsesret

Du har 14 dages fortrydelsesret fra den dag, abonnementet er tegnet. For at benytte fortrydelsesretten skal du kontakte vores kundeservice og returnere eventuelle modtagne trykte eksemplarer i ubrugt stand. Hvis du har modtaget magasinet, kan fortrydelsesretten kun benyttes, hvis magasinet ikke er blevet åbnet.

Opsigelse

Abonnementet kan opsiges når som helst med en måneds varsel til udgangen af en abonnementsperiode. Du kan ikke få refunderet beløbet for abonnementets restperiode, selvom du opsiger før tid. Opsigelse kan ske direkte inde på din profil eller skriftligt via e-mail til kontakt@okonomista.dk.

Ændringer i abonnementsbetingelser

Økonomista forbeholder sig retten til at ændre abonnementsbetingelserne. Ændringer vil blive meddelt abonnenter via e-mail, og træder i kraft 30 dage efter meddelelsen. Du vil blive informeret om ændringer i abonnementet og har ret til at opsige det inden ændringerne træder i kraft.

Ansvarsfraskrivelse

Økonomista påtager sig ikke ansvaret for forsinkelser eller manglende levering, der skyldes forhold uden for vores kontrol, såsom force majeure. Økonomista kan ikke holdes ansvarlig for manglende levering eller tekniske problemer, der ligger udenfor vores kontrol, såsom systemfejl, forsinket post eller force majeure. Som udgangspunkt godtgøres der ikke for nedetider eller tekniske fejl, som påvirker brugen af Økonomista. Skulle der ske fejl, vil de blive rettet hurtigst muligt.

Persondata

Vi behandler dine persondata i overensstemmelse med gældende lovgivning og vores privatlivspolitik, som du kan læse mere om på vores hjemmeside.

Kontaktinformation

For spørgsmål vedrørende abonnementet, kontakt venligst vores kundeservice:

    E-mail: kontakt@okonomista.dk

    Klage

    Hvis du gerne vil klage over dit køb, så skriv til kontakt@okonomista.dk. Lykkedes det ikke for os at finde en løsning, kan du klage til

    Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning

    Carl Jacobsens Vej 35

    2500 Valby

    www.forbrug.dk